Alimentele sănătoase ale verii

Scris de Raluca Tocai, farmacist stagiar, www.farmacia3.ro 1154 afisari
12:36:46, Vineri 05 Iunie 2015

Vara este o perioadă mult aşteptată a anului, în care ne putem bucura la maxim (dar totodată responsabil!) de natură, mişcare în aer liber, soare, munte, mare şi mai mult timp petrecut alături de familie şi prieteni. Deşi la prima vedere pare greu de crezut, vara trebuie să avem mai multpă grijă de corpul nostru decât de obicei pentru a ne menţine organismul hidratat şi echilibrat. Foarte importante sunt alimentele pe care le includem în dieta noastră din timpul verii.

1. Fructele

Unul dintre cele mai reprezentative fructe ale lunii iunie sunt cireşele, o sursă valoroasă de vitamina C, fibre şi antioxidanţi. Aceste fructe delicioase, cu un conţinut caloric scăzut, aduc o multitudine de beneficii sănătăţii, printre care se numără protejarea inimii sau grăbirea procesului de recuperare după efort fizic susţinut. Alte fructe sănătoase pe care le putem consuma pe perioada verii sunt căpşunile, caisele, piersicile, fructele de pădure, pepenele verde şi cel galben, etc.

 
2. Salatele 
 
Salatele de legume în special, dar şi cele de fructe, sunt o alegere sănătoasă pentru o cină sau o gustare între mese, fiind o explozie de vitamine, minerale, antioxidanţi şi fibre, necesare organismului nostru. Putem alege reţete de salate cu legume şi putin ulei de măsline, în care adăugăm brânza slabă şi zeama de lămâie în loc de oţet. Cu un bogat conţinut de vitamina K, C şi A, castraveţii sunt o alegere minunată pentru salate sau gustări. Aceştia sunt o sursa de magneziu şi potasiu şi au o putere de hidratare a corpului ridicată, datorită conţinutului lor ridicat de  apă (96%).
 
3. Sucurile naturale
 
Hidratarea este esenţială pe toată perioada verii. Specialiştii recomandă să consumăm minim 2 litri de lichide pe zi, de preferat apă plată. Dar, pentru varietate şi pentru a putea să consumăm această cantitate, putem alege şi altceva decât apa, ca de exemplu sucurile naturale din legume sau fructe, stoarse din legume sau fructe proaspete şi nu sucuri din comerţ, îmbuteliate, întrucât acestea conţin conservanţi şi au un conţinut redus de suc de fructe cu adevărat natural. Reale beneficii pentru sănătatea organismului o au sucurile verzi din diverse legume precum spanac, salata verde, varză kale, măcriş, care în combinaţie cu fructe de genul mere, lămâie, kiwi, devin delicioase şi hranitoare. Dar şi sucurile clasice de fructe (fresh din mere, portocale, grapefruit), limonada sau smootie-urile sunt oricând o alegere sănătoasă şi răcoritoare pe timpul verii.
 
4. Carnea slabă
 
Şi în timpul verii este important să asigurăm organismului cantitatea optimă de proteine zilnic, astfel că e de preferat să alegem carnea slabă, de pui, vită sau peşte pentru a ne menţine energia pe tot parcursul zilei. Proteinele dau saţietate şi dacă includem în meniu carne sau alte alimente bogate proteic, nu vom simţi nevoia să mâncăm atât de des pe parcusul zilei. Putem opta pentru piept de pui la grătar sau carne de vită la cuptor, însoţite de o salată de crudităţi, cât şi peşte la cuptor sau grătar (exclus pane), bogat în Omega 3. Este de preferat să excludem mezelurile din comerţ deoarece nu sunt o sursă viabilă de proteine, ele conţinând multe grăsimi şi ingrediente care nu sunt benefice organismului nostru.
 
5. Lactatele
 
O altă sursă bogată în proteine, lactatele. Alegându-le pe cele cu conţinut scăzut de grăsimi, sub 1,5%, asigurăm organismului o gamă mai largă de nutrienţi  şi ridicăm nivelul de energie şi stare de bine. Putem opta pentru lapte sub formă de milkshake cu fructe la micul dejun, branză feta peste salată la pranz sau iaurt cu fructe proaspete adăugate în casă ca şi gustare. De asemenea, putem alege şi ouăle fierte, integrate într-o salată sau la micul dejun.
 
În concluzie, să mâncăm sănătos pe timpul verii este nu numai plăcut, dar şi realmente uşor, deoarece acum avem cele mai multe opţiuni de mâncare sănătoasă şi nutritivă. Reţineţi faptul că o dietă echilibrată include neapărat consumul de apă şi este susţinută de un stil de viaţă sănătos (ce presupune somn, mişcare în aer liber, o atitudine pozitivă). Ca să ne simţim cât mai bine în propriile noastre corpuri şi pentru a ne putea bucura din plin de vară şi de tot ceea ce are de oferit, este foarte important să ne (re)împrietenim cu fructele, salatele – legumele şi sucurile naturale.  Să fiţi sănătoşi şi fericiţi!
Comentarii
Nume:
Email
(nu va fi publicat):
Telefon
(nu va fi publicat):
Comentariu:
Introdu codul

Completeaza cu atentie codul de mai sus. Literele nu conteaza cum sunt introduse. Pentru alt cod, apasa pe imagine.

NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana unui medic sau autor de articole, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul saptamanamedicala.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Rubrici
Evenimente medicale Evenimente

in luna Noiembrie 2017

MEDICAL FORUM BRASOV 8 - 9 NOIEMBRIE 2017 MEDICAL FORUM BRASOV 8 - 9 NOIEMBRIE 2017

07 Noiembrie 2017

In Brasov
PHARMA FORUM BRASOV 8 - 9 NOIEMBRIE 2017 PHARMA FORUM BRASOV 8 - 9 NOIEMBRIE 2017

08 Noiembrie 2017

In Brasov
Simpozionul de Alergii Medicamentoase, Bucuresti Simpozionul de Alergii Medicamentoase, Bucuresti

17 Noiembrie 2017

In Bucuresti
CONFER 2017 CONFER 2017

23 Noiembrie 2017

In Iasi
Conferința Națională de Farmacie 2017 Conferința Națională de Farmacie 2017

16 Noiembrie 2017

In Bucuresti