Cum ne revenim după sărbători?

Scris de Dr. Mihaela Hanganu 1232 afisari
14:29:13, Luni 12 Ianuarie 2015
Starea de normalitate a oamenilor este sănătatea. Ne naștem dotați de natură cu tot ceea ce ne trebuie pentru a fi sănătoși pe parcursul întregii vieți. Sănătatea este și dorința cea mai fierbinte a fiecărui om, urarea cea mai frecventă în toate limbile este „Sănătate!”. Sănătatea este definită, cel mai simplu, ca starea de armonie între trup, minte și suflet. De cele mai multe ori, însă, realizăm importanța sănătății abia atunci când o pierdem. Între zbaterile cotidiene pentru a trăi mai bine, uităm să avem grijă de noi. Dezechilibrele mentale, emoționale, alimentare duc, în timp, la dezechilibre energetice grave care, netratate, se dezvoltă în dezechilibre celulare și organice din cele mai grave. Simptomele apar încă din primele momente, dar nu suntem atenți cu adevărat la ceea ce ne comunică corpul nostru și nu le vedem, sau, mai rău, le ignorăm, în speranța că vor trece de la sine. Echilibrul se strică și devine foarte greu să îl refacem.
 
Am vorbit până acum despre echilibrul mental, despre cel emoțional, despre echilibrul energetic, despre prevenție, despre cum să ne păstrăm sănătoși. Astăzi vom încerca să vă ajutăm cu sfaturi utile de după sărbători, perioadă în care cu toții exagerăm un pic în ceea ce privește alimentația. Dacă nu ați făcut încă o consultație completă de medicină integrată, deci nu aveți un diagnostic complet și nici tratament personalizat care să vă ridice nivelul de energie, indicat ar fi sa vă programați pentru o consultație. Vă puteți gândi la asta ca la un cadou minunat de început de an, căci nici un alt cadou nu e mai valoros decât sănătatea proprie. În cazul în care, din diverse motive, nu puteți face nici asta, atunci încercați să vă gândiți la un regim alimentar ajutător. Faceți „meniul” și pregătiți cu drag preparate sănătoase pentru voi (dar și pentru familia voastră), care să ajute organismul să lupte cu boala, să se purifice de toxinele acumulate prin exces, să ridice sistemul imunitar, să funcționeze la parametri înalți pentru ca voi să vă bucurați din plin de un an întreg de sănătate și optimism.
 
Se spune că stomacul este al doilea creier și nu se spune degeaba. Ați observat, cu siguranță, că după ce mâncăm prea mult ne simțim lipsiți de energie, ni se face somn, nu mai avem chef de nimic. Asta se întâmplă pentru că atunci când mâncăm mai mult decât trebuie sau mâncăm alimente greu digerabile, precum carnea prăjită sau afumată ori mâncărurile făcute cu maioneză, rântașuri, ceapă prăjită, făină, stomacul va lua toată energia de care dispunem pentru a digera ceea ce i-am oferit. Mai mult decât atât, stomacul nu poate digera complet, în același timp, 2 tipuri de alimente procesate. Sucul gastric își ajustează aciditatea în funcție de alimentul ingerat.
 
Pentru brânzeturi acidul gastric e diferit decât cel de care e nevoie pentru digerarea cărnii. În momentul în care combinăm cele 2 alimente, acidul gastric va fi ceva „compus”, care nu va reuși să-l digere complet pe nici unul dintre ele. Rezultatul va fi că mâncarea va ajunge în intestine nedigerată și va intra în putrefacție. Iată, deci, o sursă terifiantă de substanțe toxice. Care, din păcate, pot sta în interiorul organismului multă vreme.
 
Pentru a digera o porție medie de friptură, stomacului îi ia între 5 și 7 ore. Dacă o combinăm cu brânzeturi, în loc de legume, digestia poate dura până la 12 ore. Timp în care mai și mâncăm alte alimente. Un asemenea „regim”, întins pe perioade lungi, devine un dezastru pentru organism.
 
Fructele se digeră în 30 minute. Dar, atenție, mâncați fructe la minim 2 ore după masă ori pe stomacul gol. Fructele nu sunt desert, așa cum greșit ne-am obișnuit să le considerăm. NU COMBINAȚI fructe cu nici un aliment! De preferat, nu combinați nici fructele între ele, decât dacă fac parte din aceeași familie.
 
Laptele (consumat ca atare, nu în combinații) sau ouăle se digeră în 3 ore. Tot în 3 ore, până la maxim 4, se digeră alimentele care conțin amidon (pâine,  făinoase, cereale).
 
Spre deosebire de fructe, legumele se combină cu orice tip de aliment. E chiar indicat, pentru că scad timpul de digestie al alimentelor cu care le combinați. Deci obișnuiți-vă să nu vă lipsească legume de la masă. Dacă sunt crude e chiar mai bine. La fel în cazul semințelor de toate felurile, sâmburi sau nuci (crude, desigur).
 
Carnea se mănâncă doar în combinații de carne ori cu legume. Evitați orice altă combinație. Mazărea și fasolea nu se combină cu carnea. Culmea, fasolea cu ciolan afumat e una dintre mâncărurile preferate ale românilor, nu-i așa?
 
Încercați să respectați aceste principii și veți vedea cum organismul dumneavoastră vă va mulțumi în scurt timp. Ne sperie cuvântul regim pentru că nu am încercat niciodată să avem un regim gustos. Nu știm că, de fapt, a ține regim înseamnă să mâncăm corect, nu fierturi fără gust. Iar regimul acesta e un regim de viață, pentru sănătatea noastră. În scurt timp de la adoptarea lui corpul se va simți mai bine și va arăta mai bine.
 
Să aveți un an 2015 minunat!
 
Dr. Mihaela Hanganu, ScienceMed Romania
Ştiinţa în armonie cu natura
www.sciencemed.ro
ScienceMed Bucureşti: 0723.175.208
ScienceMed Buzău: 0735.779.330
ScienceMed Cluj Napoca: 0740.204.633
ScienceMed Timişoara: 0728.053.976
Taguri: Dr. Mihaela Hanganu
Comentarii
Nume:
Email
(nu va fi publicat):
Telefon
(nu va fi publicat):
Comentariu:
Introdu codul

Completeaza cu atentie codul de mai sus. Literele nu conteaza cum sunt introduse. Pentru alt cod, apasa pe imagine.

NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana unui medic sau autor de articole, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul saptamanamedicala.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Rubrici