Cum să ai o vară mai sănătoasă cu un stil de alimentație echilibrat!

Scris de Amelia Selariu, Nutriționist Dietetician 1075 afisari
15:57:01, Luni 03 August 2015

E vară, dar te simți mai tot timpul obosit(ă)? Nu ai poftă de mâncare și nu reziști somnului de după-masă chiar dacă vremea este ideală pentru activități în aer liber? Află că nu ești singura persoană care experimentează toate aceste lucruri, iar soluția s-ar putea găsi chiar și în farfuria ta!

Vara, probabil și tu, ca mulți alții, lași entuziasmul să te copleșească și involuntar te concentrezi mai mult pe ce se întâmplă în exterior și mai puțin pe ce se întâmplă de fapt în interiorul tău. Practic uiți să îți mai asculți organismul și poate nici măcar nu îți mai trece prin minte că un stil de alimentație echilibrat ar putea fi răspunsul tău la mare parte din problemele pe care le experimentezi.

Și dacă nu știi cu ce să începi pentru a avea parte de o vară mai sănătoasă, iată câteva idei care să te ajute să îți crești nivelul de energie:

Hidratează-te corespunzător!

Probabil ultimul lucru la care te gândești atunci când oboseala te doboară este deshidratarea, deși aceasta este una din cele mai frecvente cauze! Vara transpiri mai frecvent și prin urmare pierzi mai multă apă decât de obicei, dar pierzi și minerale esențiale, fapt ce îți poate perturba întreg sistemul energetic. Îți recomand așadar să bei cel puțin 2 litri de lichide pe zi și să mănânci cât mai multe alimente cu conținut ridicat de apă, deoarece hidratarea se realizează în proporție de 80% din apa pe care o bei și 20% din alimente. De asemenea, dacă îți este foame (chiar dacă ai mâncat), hidratează-te pentru că s-ar putea să suferi, de fapt, de sete și nu de foame! Evită, totuși, băuturile carbogazoase sau alcoolice, deoarece, deși conțin apă, zahărul și alcoolul nu aduc beneficii organismului.

Fă-ți un program de mese

Pe timpul verii, pofta de mâncare scade, digestia este mai lentă, iar dacă sari peste o masă principală pe lângă că îți deprivezi organismul de energie, riști ca la următoarea masă să depui tot ce mănânci. Ca să eviți toate aceste lucruri, precum și tentațiile nesănătoase ce iau amploare în această perioadă, fă-ți un program care să includă 3 mese principale și 2 gustări și încearcă să îl respecți. În acest fel energia ta va fi constantă pe tot parcursul zilei, iar foamea nu îți va dicta ce și cât să mănânci.

Consumă cât mai multe fructe și legume

Vara, accesul la fructe și legume este mai ușor ca niciodată. Alege să le consumi cât mai proaspete, cu tot cu coajă unde este posibil și fă-ți în fiecare zi o salată tot din alte ingrediente și din culori diferite. Astfel, nu riști să te plictisești, iar alimentația ta va fi mai variată, îți va stârni apetitul și îți va oferi toate vitaminele și mineralele de care ai nevoie în această perioadă. Ca să nu mai vorbim de faptul că beneficiezi și de un aport rezonabil de fibre pentru o digestie mai ușoară și de o energie de lungă durată.

Joacă-te cu aromele

Și pentru că tot spuneam că vara scade apetitul, fă-ți poftă de mâncare adăugând la preparatele tale condimente de orice fel: de la oregano, la busuioc, mentă, rozmarin,usturoi, coriandru și ghimbir, la tot ce poftești! Folosește cu încredere și condimentele picante deoarece ele cresc metabolismul, prin urmare cresc și temperatura corporală și te determină să transpiri. Și cum transpirația este singura modalitate a organismului de a se răci, condimentele practic te pot proteja de arșița de afară. De asemenea, ele te ajută să stai departe de unele boli (așa cum îi țin și pe cei din zonele calde), protejează ADN-ul de unii agenți dăunători și te ajută să arzi mai multe calorii.

Fă mișcare

Reține : sportul te ajută să fi mai binedispus(ă) și îți dă energie, contrar aparențelor! Când faci mișcare, organismul secretă endorfine, acei hormoni ai ,,fericirii”, iar creierul se oxigenează mai bine. Și pentru că tot e vară, profită și mergi la înot la piscină, fă volei sau baschet sau orice alt sport care îți place. Pe lângă că poți petrece timp de calitate cu cei dragi (fie ei prieteni ori familie), aduci și un aport substanțial sănătății tale.

Acestea fiind spuse, pentru a avea parte de o vară cât mai frumoasă și plină de energie, te provoc să aplici dacă nu toate, atunci măcar o mare parte din lucrurile pe care tocmai le-ai învățat!

Comentarii
Nume:
Email
(nu va fi publicat):
Telefon
(nu va fi publicat):
Comentariu:
Introdu codul

Completeaza cu atentie codul de mai sus. Literele nu conteaza cum sunt introduse. Pentru alt cod, apasa pe imagine.

NOTA: Va rugam sa folositi un limbaj decent in comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana unui medic sau autor de articole, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul saptamanamedicala.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Rubrici
Evenimente medicale Evenimente

in luna Noiembrie 2017

MEDICAL FORUM BRASOV 8 - 9 NOIEMBRIE 2017 MEDICAL FORUM BRASOV 8 - 9 NOIEMBRIE 2017

07 Noiembrie 2017

In Brasov
PHARMA FORUM BRASOV 8 - 9 NOIEMBRIE 2017 PHARMA FORUM BRASOV 8 - 9 NOIEMBRIE 2017

08 Noiembrie 2017

In Brasov
Simpozionul de Alergii Medicamentoase, Bucuresti Simpozionul de Alergii Medicamentoase, Bucuresti

17 Noiembrie 2017

In Bucuresti
CONFER 2017 CONFER 2017

23 Noiembrie 2017

In Iasi
Conferința Națională de Farmacie 2017 Conferința Națională de Farmacie 2017

16 Noiembrie 2017

In Bucuresti