În perioada 5–23 iulie 2021, Nestlé România derulează a cincea ediție a Summer’s Cool, un proiect de dezvoltare adresat studenților și proaspeților absolvenți de facultate. Compania organizează Summerʹs Cool cu scopul de a deschide noi oportunități de carieră în rândul tinerilor și de a se implica activ în educația acestora. Peste 700 de tineri din 4 țări au aplicat pentru unul dintre cele 60 de locuri disponibile. Cei 60 de tineri vor fi primii înrolați și în YOUth eBusiness Academy, un program destinat creșterii abilitățile digitale ale tinerilor.
Pe parcursul a trei săptămâni, participanții vor avea ocazia să afle de
la specialiști din domeniile Management
de Proiect, Logistică, Financiar, Cercetare de Piață, Vânzări, Marketing,
Digital, Relații Publice, E-Commerce, Nutriție şi Leadership informații cheie în
cadrul atelierelor organizate, să-și dezvolte abilitățile de Leadership,
comunicare, lucru în echipă, gândire critică, inteligența emoțională, să beneficieze de o experiență multiculturală, lucrând alături de
studenți din alte
țări și descoperind culturi și perspective noi, obținând cunoștințe practice prin finalizarea
unui proiect de
echipă și primind sprijin și mentorat din partea liderilor Nestlé.
Acest proiect, alături de
celelalte proiecte derulate sub inițiativa Nestlé Needs YOUth, vine să aducă o
soluție la realitatea îngrijorătoare a șomajului din rândul tinerilor români cu
vârste între 15 și 24 de ani, 17,3% conform Institutului Național de Statistică[1].
„Încă din 2013, Nestlé susține generațiile
viitoare de lideri, antreprenori și agripreneuri prin intermediul inițiativei
Nestlé Needs YOUth. În ultimii ani, 4.000 de tineri din România au beneficiat
de proiectele derulate de noi. Anul trecut au participat la ediția online a
Summer’s Cool 20 de studenți, iar anul acesta dorim să atragem alături de noi
în proiect 60 de tineri din 4 țări: România, Bulgaria, Serbia și Croația. Până
în 2025 ne-am luat angajamentul să oferim 20.000 de noi oportunități de angajare și
20.000 de ucenicii și stagii de internship sau traineeship în Europa, Orientul
Mijlociu și Africa de Nord”, spune Loredana Gîlmeanu, SEM HR Business
Partner&Country Lead, Nestlé România.
Summerʹs Cool este o inițiativă menită să completeze
pregătirea teoretică oferită de școală, cu o pregătire practică, care să-i
familiarizeze pe studenți cu cerințele și realitatea job-urilor din lumea de
business. În plus, studenții ale căror rezultate au fost remarcate pe parcursul
desfășurării workshop-urilor vor aprofunda cele învățate prin începerea unor
stagii de internship.
În cadrul acestei ediții, tinerii vor avea provocarea de a lucra în echipă
și de a pregăti un studiu de caz pe tema sustenabilitătii. La finalul
cursurilor de vară, toți participanții vor fi recompensați cu premii speciale.
În această primăvară, Nestlé a lansat
și proiectul YOUth eBusiness Academy, în care vor fi înrolați toți
participanții de la școala de vară. Participanții vor dobândi abilități
digitale avansate și vor obține la final o certificare care atestă finalizarea
cursului. O atenție deosebită va fi acordată acestui proiect în România și în
întreaga regiune a Europei de Sud-Est, unde Comisia Europeană atrage atenția
asupra ratei scăzute de digitalizare în rândul tinerilor. Conform datelor
Eurostat din 2019, puțin peste 50% din tinerii români aveau un nivel minim de
cunoștințe și abilități în spațiul digital[2].
Prin inițiativele virtuale
adresate tinerilor, Nestlé și-a luat angajamentul să le ofere acestora experiențe
de învățare diverse, inclusiv cursuri în spațiul digital, pentru a le permite
tinerilor să câștige experiență.
În România, 228 de tineri au participat la programe de
internship și traineeship, iar în cadrul celor peste 100 de evenimente dedicate
dezvoltării abilităților și sprijin în vederea angajării acestora au fost
prezenți peste 3.800 de tineri. Împreună cu partenerii săi locali, Nestlé a
reușit să implice în activitățile sale peste 18.000 de tineri la nivel
național.
Despre
Nestlé
Inițiativele globale Nestlé:
În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuirii la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu.
Nestlé for Healthier Kids
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii să crească copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a produselor până la servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil de viață sănătos. În România, aceste eforturi se regăsesc se concretizează prin parteneriatele cu mișcarea națională „Și eu trăiesc sănătos - SETS”, inițiat de Fundația Prais și programul „Traista cu sănătate”, inițiat de Prof. dr. Veronica Mocanu.
Nestlé needs YOUth
Ambiția Nestlé în ceea ce privește inițiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
Sustenabilitate
Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.
Surse:
1. https://insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/somaj_2020r.pdf
Do young people in the EU have digital skills? - Products
Eurostat News - Eurostat (europa.eu)