None

Decenta reclamei confirma calitatea serviciilor

Trecerea într-un nou an reprezintă incontestabil, un moment al bilanţului.

Este aşadar, timpul să ne gândim dacă oferta noastră medicală a satisfăcut din punct de vedere al rezultatelor terapeutice, persoanele care au avut încredere în profesionalismul nostru. Şi mă refer nu doar la lauda afişată prin reclame, uneori hilare şi de prost gust, ci la îmbunătăţirea obiectivă a parametrilor funcţionali, la depăşirea contextului care a caracterizat starea de boală şi la creşterea calităţii vieţii pacienţilor noştri.

Fidelizarea acestora, nu doar prin oferta de abonamente cu caracter medical, ci prin revenirea în acelaşi centru medical, ori de câte ori aceştia au nevoie de un anumit tip de serviciu medical, reprezintă garanţia calităţii serviciilor oferite. Nicidecum reclama poleită, care prezintă cu înflorituri dotări obligatorii, abilităţi terapeutice presupuse şi colaborări imaginare cu specialişti din străinătate, lovind sub centură colegii specialişti din ţară.

După cum spuneam, pacienţii noştri sunt singurii în măsură să aprecieze calitatea tratamentelor şi a serviciilor medicale oferite de către terapeuţi, la recomandarea medicilor specialişti. Decenţa reclamei confirmând calitatea serviciilor.

Am constatat din ce în ce mai frecvent, o agresivitate a modului de exprimare, o tendinţă de subminare a nivelului profesional al specialiştilor români, a aparaturii ce se fabrică în România, a produselor farmaceutice produse în ţară.

Citesc cu stupoare că s-au deschis centre medicale care sunt primele (!), unice, fără egal, dotate de excepţie, cu terapeuţi şi doctori aduşi din lumea largă, care derulează programe nemaiîntâlnite dar nu găsesc nici un studiu al rezultatelor acestora, nici un comentariu făcut de pacienţi, nici o confirmare în vreo publicaţie de specialitate a raiului apărut pe Pământ.

Deschizând orice pagină web care conţine cuvintele de căutare fizioterapie şi recuperare medicală apar zeci de locaţii, de la simple cabinete, la clinici şi centre medicale. Înţeleg că sunt toate pe primul loc? Sau unele sunt mai presus (egale) decât celelalte, precum sloganul din filmul Ferma animalelor? Corect îmi pare să găseşti pe site numele şi cv-ul celor care lucrează acolo, descrierea aparaturii şi a programelor propuse, experienţa în domeniu şi rezultatele câtorva studii, publicate la vreun Congres, Conferinţă sau în vreo revista de specialitate. Ideal ar fi să-i laşi pe alţii să te aprecieze. Dacă, întradevăr, există beneficiari ai efortului tău profesional. Dacă nu, te baţi cu pumnii în piept ce bun eşti tu, deşi nu te ştie nimeni.

Să nu uităm că prevenirea stării de boală, minimizarea efectelor îmbolnăvirilor şi a deficienţelor ce pot să apară, reprezintă elemente obligatorii de care trebuie să ţinem cont în activitatea noastră medicală iar pacienţii sunt oglinda muncii noastre. Nu vorbele noastre aruncate în vreun articol în care nu ştim cum să ne mai lăudam cu ceea ce ar trebui să fie subînţeles. Noi, doctorii, am semnat un jurământ, să facem tot ce ne stă în putinţă pentru cel aflat în suferinţă. Trebuie sa ajungem să strigăm în gura mare că ne îndeplinim obligaţia noastră morală sau trebuie s-o facem, pur şi simplu?

Dacă sunt un bun profesionist scriu despre munca mea, ca să înţeleagă pacienţii cum funcţionează terapia respectivă, cui se adresează, pentru ce trebuie să apeleze la serviciile noaste, nu vorbesc despre mine, precum precupetele de la taraba de flori din piaţă. Un specialist din domeniul sanitar oferă servicii medicale, nu gogoşi umflate sau bere la doză aurită. Cred că nu ar trebui să uităm că pacientul este beneficiarul serviciilor noastre, că ne onorează cu încrederea lui şi că nu noi suntem mai presus de el. Ci invers.

Comentarii


Pentru a putea preveni atacurile de securitate de tip spam, avem nevoie să stocăm datele pe care le-ați introdus și ip-ul dumneavoastră în baza de date. Aceste date nu vor fi folosite în alte scopuri decat prevenirea atacurilor. Sunteți de acord să stocăm aceste date ?
Notă : Comentariile pot fi adăugate doar în cazul în care v-ați dat acordul pentru stocarea datelor

Introduceti textul din imagine
captcha