None

Extensia conceptului de integrare sociala

Continuare din nr. anterior

Adaptare urmată de integrare = ciclu permanent

Ideea integrării sociale datorate ochelarilor poate fi extinsă şi poate genera utilizarea neîngrădită a conceptului în sistemul vestimentar (ataşat purtătorului) sau în sistemul psihocomportamental (propria identitate, ego-ul purtătorului).

Prin integrare individual-specifică (într-o tipologie unică şi specifică nevoilor personale), orice persoană va dobândi un accesoriu corect adaptat nevoilor vizuale individuale şi se va bucura de beneficiile unui instrument ales în concordanţă cu aspiraţiile şi statutul social al fiecăruia.

Prin integrare comportamentală (într-o tipologie comportamentală) vom putea accesa personalităţi (tipologii) şi vom putea dezbate psihologii comportamentale, căutând să descoperim ceea ce determină selecţia unui anumit model (obiect precis) sau a unui anumit serviciu.

Prin integrare situaţională (într-o tipologie contextuală) vom propune opiniei publice (clienţilor existenţi sau potenţiali ai magazinelor de optică) soluţii sau variante plauzibile în legătură cu modul de asociere a unor elemente utile ale activităţilor cotidiene (maşina, calculatorul, telefonul etc.) care impun prezenţa în imediata proximitate a altor elemente conexe (articole ataşate vederii, articole necesare comunicării, articole de birotică, articole destinate designului interior, obiecte ergonomice etc). Ansamblul rezultat în urma corelării acestor elemente definesc atat persoana cât şi activitatea în care aceasta este implicată, fiind un vector de imagine socială deosebit de important în relaţiile actuale dintre oameni sau organizaţii.

Integrarea = adaptare continuă la mediu

Scopul principal al integrării este delimitarea unui sistem unitar de însemne care să reflecte cât mai bine valorile personale sau instituţionale care stau la baza organismului sau organizaţiei respective. Stilul personal călăuzeşte acţiunea şi componenţa culturală este implicită într-o atare acţiune compoziţionala.

Ochelarii reprezintă un obiect de relaţie

Ochelarii reprezintă un obiect de relaţie şi reflectă munca în echipă a monturii şi a lentilelor. Sarcinile se distribuie precis între componente, iar rolurile sunt complementare. Apariţia ochelarilor în viaţa fiecăruia raspunde unei nevoi personale vitale (nevoia de siguranţă şi de autoconservare), iar viziunea purtătorului se îndreaptă spre un singur element primordial: “Eu doresc să văd bine şi sigur, oriunde aş fi” . Claritatea şi forţa acestui ideal este de necontestat. Puterea acestei viziuni determină acţiunea alegerii şi selecţiei unui dispozitiv individualizat pe măsura importanţei simţului vederii în viaţa acelui purtător şi pe măsura menţinerii în parametrii optimi a sănătăţii vederii, pe tot parcursul vieţii.

Purtarea ochelarilor = organizaţie stabilă

Înţelegerea purtării ochelarilor ca “organizaţie stabilă” între om şi dispozitivul său individual poate determina o paralelă cu teoriile actuale ale culturii organizaţionale. Viziunea şi valorile de bază se împletesc cu misiunea organizaţiei, făcând posibilă perpetuarea acesteia în mediul său de viaţă şi chiar succesul acesteia. Este exact ceea ce îşi doreşte: recunoaşterea sa corectă în societate.

Ochelarii_Integrare&Adaptare continua Created by Corina Stroescu 1

Comentarii


Pentru a putea preveni atacurile de securitate de tip spam, avem nevoie să stocăm datele pe care le-ați introdus și ip-ul dumneavoastră în baza de date. Aceste date nu vor fi folosite în alte scopuri decat prevenirea atacurilor. Sunteți de acord să stocăm aceste date ?
Notă : Comentariile pot fi adăugate doar în cazul în care v-ați dat acordul pentru stocarea datelor

Introduceti textul din imagine
captcha