58
None

Metoda Pilates - principii accesibile tuturor

     Elementul de bază al metodei Pilates este tehnica respiratorie cu expirul efectuat în partea cea mai dificilă a exerciţiului, la efort maxim, inspirul profund fiind realizat în relaxare, iar respiraţia fiind abdominală. Practicate regulat, exerciţiile Pilates măresc capacitatea pulmonară, cu efect pozitiv asupra bunei oxigenări a sângelui şi, implicit, cu ameliorarea circulaţiei sanguine. Această formă de respiraţie ne permite să ne întindem în cadrul stretchingului şi să ne mobilizăm articulaţiile fără să restricţionăm cantitatea de oxigen inspirată. Aceasta împreună cu substanţele nutritive ajunse pe calea circulaţiei activate la nivelul musculaturii care execută mişcarea vor asigura o contracţie corespunzătoare, relaxare, dar şi eliminarea, pe aceeaşi cale, a elementelor de catabolism muscular, ca acidul lactic.  

     Prin exerciţiile Pilates creşte flexibilitatea corpului, mobilitatea articulară, se dezvoltă musculatura abdominală şi pelviană. Joseph Pilates a numit musculatura părţii centrale a corpului (muşchii abdominali, ai coloanei vertebrale, ai coapselor şi fesieri) „the powerhouse”. Energia necesară exerciţiilor vine din „centrul puterii” către extremităţi. Este importantă menţinerea stabilităţii bazinului, a zonei cervicale, activarea musculaturii abdominale şi menţinerea poziţiei drepte a coloanei vertebrale. Se începe cu exersarea grupelor musculare mici, mişcările repetându-se de maximum 10 ori. Exerciţiile pentru zona abdominală se execută cu musculatura spatelui şi abdominală contractate. Se vor alterna repetări scurte şi rapide cu mişcări lente şi concentrate. Spatele se menţine drept şi bărbia proiectată anterior din piept pentru a respira corect. Exerciţiile pentru picioare şi zona pelviană trebuie executate întotdeauna cu fesele uşor contractate. Coloana vertebrală va fi menţinută astfel într-o poziţie neutră.

 

      

 

     Metoda Pilates nu implică uzarea articulaţiilor, exerciţiile fiind sigure şi eficiente şi poate fi practicată la orice vârstă, la sală sau acasă. Exerciţiile nu necesită rezistenţă mare la efort şi pot fi executate la sol, pe o saltea, dar şi cu diverse echipamente - mingiuţe, baston, benzi elastice, gantere. Programul poate fi personalizat în funcţie de nevoi şi posibilităţi. Metoda Pilates este un sistem ideal de exerciţii uşoare şi eficiente şi pe perioada sarcinii, dar şi în lunile de după naştere, fiind efectuate cu acordul medicului curant şi sub supravegherea unui instructor specializat.  

     Relaxarea reprezintă un alt element-cheie şi se referă la modul în care se execută exerciţiile fără a tensiona zonele corpului neimplicate în desfăşurarea exerciţiului, acestea fiind angajate în desfăşurarea mişcărilor, dar nefiind ţinute în tensiune. Metoda Pilates implică întregul trup în timpul fiecărei mişcări. După executarea mişcărilor exerciţiului, vom observa că am eliminat stresul atât la nivel mintal cât şi la nivel fizic.  

    Când dorim să realizăm o mişcare, creierul iniţiază execuţia şi descarcă harta corespunzătoare schemei motorii, dar nu conştientizăm. Pe măsură ce exersăm, abilitatea de concentrare asupra părţii pe care o lucrăm creşte proporţional cu calitatea mişcărilor pe care le executăm. Când devenim conştienţi de mişcările executate, corpul şi mintea conlucrează efectiv şi armonios.  

     Controlul reprezintă un alt element principal al metodei Pilates în vederea atingerii calităţii mişcărilor realizate. Prin exerciţii nu trebuie să depăşim nivelul efortului de care suntem capabili, nu trebuie să intrăm în conflict cu noi înşine dacă nu atingem performanţa aşteptată, fiind necesar doar ca mişcarea să se desfăşoare cu graţie, concentrându-ne ca mai multe părţi ale corpului să se mişte simultan şi în armonie. Nu trebuie uitat că exerciţiile se execută cu ajutorul unei respiraţii adecvate, alături de concentrarea asupra zonei care execută mişcarea şi a mişcării în sine.  

Comentarii


Pentru a putea preveni atacurile de securitate de tip spam, avem nevoie să stocăm datele pe care le-ați introdus și ip-ul dumneavoastră în baza de date. Aceste date nu vor fi folosite în alte scopuri decat prevenirea atacurilor. Sunteți de acord să stocăm aceste date ?
Notă : Comentariile pot fi adăugate doar în cazul în care v-ați dat acordul pentru stocarea datelor

Introduceti textul din imagine
captcha